להיות הורים – תפקיד החיים

להיות הורים תפקיד החיים

המקצוע – הורים: איך לומדים להיות הורים במצב של מציאות משתנה.

החברה המודרנית קבעה מספר כללים בהם היא דורשת קבלת רישיון.  בעוד שלקבל רישיון נהיגה דרושים לפחות 28 שיעורים להורות  נדרשים 0 שיעורים ו-0 מבחנים.  

החיים המודרניים, הביאו איתם התפתחות טכנולוגית שהפכה את החיים שלנו לקלים ונוחים יותר. אך השינויים הטכנולוגיים, הביאו גם לשינוי גדול במבנה המשפחה וביחסי הכוחות בין הורים לבין ילדים. 

ילדים, מבחינה טכנולוגית, לעיתים רבות יודעים הרבה יותר מהוריהם. הם חשופים להרבה יותר תכנים מילדים מבעבר, וזאת בעקבות נגישות למחשב ולאינטרנט- דברים אשר הפרו את מאזן הכוחות המוכר בין הורים לבין ילדים.

אם בעבר המשפחה התנהלה באופן מסורתי בו להורים היה תפקיד מוגדר: אמא אחראית על גידול הילדים ותחזוקת הבית ואבא אחראי על פרנסה והמשמעת, הרי שהמהפכה הפמיניסטית הביאה לשינויים ביחסים בין בני הזוג ולשינויים בסמכות ההורית. נשים התחזקו יותר אל מול בעליהן וילדים התחזקו יותר אל מול הוריהם. 

הורים וזוגות שלא הצליחו להתאים את עצמם לשינויים אלו, חיים במשפחה המאופיינת במאבקי שליטה זוגיים והוריים. 

איך למדנו להיות הורים

פעמים רבות, למדנו להיות הורים מהורינו. אך כמו שכבר נכתב, העידן השתנה וגם הילדים השתנו. כך שהדרכים המסורתיות לגידול ילדים, לא תמיד יעילות להתמודדות. 

לכן, חשוב שנבין, שכדי שנוכל לחוש בנוח עם התפקיד הכי חשוב בחיים שלנו, אנו צריכים ללמוד ולהתאים את עצמנו לרוח התקופה. 

איך מתחילים? 

  1. הורים יצליחו טוב יותר בתפקידם אם יעבירו מסרים אחידים לילדיהם. ילדים מזהים בקלות חוסר הסכמה בין ההורים, ומנצלים זאת לטובתם.
  2. הורים צריכים להסכים על המטרות המשותפות שלהם לגבי גידול הילדים ולהסכים גם על השונות בדרך להשגת המטרות. הורים לא מסכימים, הנתקלים בקשיים בהעברת מסרים לילדיהם, או מתקשים בחינוכם, צריכים להשקיע את עיקר האנרגיה והכוח בהשגת הסכמות הדדיות ואחר כך יקל עליהם מול הילדים.
  3. כבוד בין ההורים הוא מילת המפתח. כבוד אפשר לבסס ע”י תקשורת מקבלת  החותרת להשגת מטרות משותפות.
  4. למידה מתמדת לגבי צרכיהם של ילדים ולמידה של דרכים מגוונות יותר להורות יכולה להכניס רוח חדשה למשפחה ולשפר את האווירה המשפחתית מאוד.

אני מזמינה אתכם לשאול את עצמכם ואת ילדיכם כמה האווירה המשפחתית בביתכם משביעת רצון ומה אתכם יכולים לשנות כדי להפוך את מערכת היחסים עם ילדיכם לטובה ותומכת.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
להיות הורים תפקיד החיים

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »