בגידות- פגיעה באמון

יוני יצר איתי קשר מגומגם בטלפון. ניכר היה ששיחת הטלפון מביכה אותו ושהוא לא מתורגל לפנות לקבלת עזרה מקצועית. הוא סיפר לי שאשתו התנתה את המשך הנישואין שלהם בפנייה ליעוץ זוגי ושעליו למצוא את היועץ.

יוני ורונית, זוג בשנות ה-40 המוקדמות לחייהם, הורים לשלושה ילדים- שנולדו לאחר טיפולי פוריות מורכבים. בהמשך הבנתי שהילדים נולדו מתרומת ביצית, דבר שהשפיע על מערכת היחסים בעיקר של יוני איתם. הוא חש, בשונה מרונית, שהוא מחובר יותר לילדים, חש את אשתו מרוחקת ולא מספיק רגישה ומעליהם ריחפה עננה מאשימה שלו אותה על בעיית הפוריות.

רונית, אישה רצינית. משרתת במשטרה מאז שחרורה מהצבא. היא סיפרה בצניעות, על הצלחתה בעבודה. על קידומה המהיר, למרות היותה אישה ועל הצער שחשה בעקבות חשיפת בגידתו של יוני בה לאורך כל שנות הנישואין.

יוני, בחור חייכן, ראש צוות בחברת התקנה, בעל כישורים חברתיים מפותחים מאוד. מוקף בחברים, מוזמן לאירועים רבים, נראה צעיר לגילו.

בני הזוג הכירו בשירות הצבאי, ונישאו מיד לאחר השחרור. בעוד רונית, מרגישה שהתא המשפחתי מספק לה שייכות ויציבות, יוני חש מחנק וצורך לברוח ולבלות עם חבריו.

לאורך השנים, גם קודם לנישואיהם, בגד יוני ברונית. רונית שהייתה עסוקה בבניית המשפחה והתמודדות עם תחושות הכשלון על כך שלא יכולה להרות, בחרה להעלים עין ולא להתמודד עם בגידותיו של בעלה.

יוני נהנה משני העולמות, המשיך בחייו הכפולים, מבלי שתהייה לו מוטיבציה אמיתית להשקיע במערכת היחסים הזוגית עם אשתו.

בגידות הן ביטוי לצרכים לא מסופקים בתוך המערכת הזוגית. זה מפתיע לגלות כל פעם מחדש על היקפי אירועי בגידה בתוך מערכות זוגיות. קשה לנבא אצל איזה זוג זה יקרה. אני בכל מקרה סוברת שאף פעם אי אפשר לדעת באמת מה קורה בין בני זוג.

בפגישות עם יוני ורונית, היה חשוב שיוני יבין את עוצמת ההשפלה שרונית חווה בכל אירוע בגידה חדש שהיא מגלה. בין בני הזוג נוצר ריחוק כל כך גדול כך שיוני לא הבין את הצורך המרכזי של רונית בחיים בהערכה וכבוד. צרכים שסופקו בעבודתה, אך נפגעו כל פעם מחדש במערכת הזוגית.

מבחינת רונית, המסרים הסמויים של יוני ביחס לאימהותה, היו מחלישים אף הם. גם בתפקידם המשותף כהורים היא חשה כישלון. יוני עשה חיים עם הילדים, והיא זו שהייתה צריכה לשמור על הגבולות ולעשות את העבודה השחורה.

פגיעותה של רונית, הייתה חדשה עבור יוני. הוא תפס אותה כאישה כל יכולה, עמידה ומרוחקת רגשית והבגידות שלו בה, נועדו לפגוע בה בכדי להוכיח לה שהכוח עדיין בידיים שלו.

בתהליך של ייעוץ זוגי נבנים דפוסי תקשורת חדשים בין בני הזוג . המטרה היא להסתכל על המצב הקיים ולהבין כיצד המריבות מבטאות צרכים רגשיים לא מסופקים.

ניתן להפסיק את הסבל בתוך מערכת זוגית ע”י עבודה קשה של שינוי דפוסי התנהגות והתקרבות אחד לצרכי השני.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »