החיים הם מה שאנחנו מספרים לעצמנו

החיים הם מה שאנחנו מספרים לעצמנו

…”יש לי את החיים הכי גרועים בעולם. אני מרגישה שהכל סוגר עליי. אין לי שום אפשרות לבחור. בעלי בחר את המקום שבו נגור, הוא בחר מתי נתחתן, הוא בחר במה אני אעבוד, הוא בחר מתי נעשה את הילדים ועכשיו הוא גם מחליט בשבילי שהוא לא מסכים שאלך ואלמד מקצוע. אני כ”כ בדכאון, שאני לא מצליחה לראות מוצא למצב שלי. שום אפשרות לא פתוחה בפניי. איזה טיפשה אני שהתחתנתי צעירה ועם החבר הראשון שלי. לא ראיתי כלום בחיים. הוא קטף אותי ילדה, תמימה, תמיד מסכימה, מעריצה ועכשיו הכל השתנה. קיבלתי שכל, אני לא מסוגלת להמשיך ולחיות את החיים האלה. אני צריכה אויר, אני רוצה להרגיש שאני עושה דברים משמעותיים. הוא תקע אותי בישוב, גרה ליד ההורים שלו, הם כל הזמנים בודקים אותי, איך אני מתלבשת, עם מי אני נפגשת. שום דבר לא מותר לי.

עם רוב חברות הילדות שלי ניתקתי קשר. הן כולן כבר אחרי שירות צבאי, התחילו לימודים באוניברסיטה או גרות בתל אביב, עושות חיים ואני מה??? מגדלת שני ילדים, מרגישה סמרטוט, לא ממשת שמינית מהפוטנציאל שלי ובגיל 26 חיה חיים בלי תקווה”…

לילי הגיעה לטיפול לאחר שפוטרה ממקום העבודה האחרון שלה וזאת במטרה להתמודד עם מציאות חיים שתאפשר לה לבנות את עצמה מבחינה אישית ומקצועית.

בפגישות הראשונות היא לא פסקה מלבכות. משפטים חוזרים ונשנים של “אני לא שווה כלום”, “החיים שלי הם טעות”, “לרצונות שלי אין מקום “, מילאו את הפגישות.

בפגישה השלישית צצה התובנה הראשונה: “אני חיה את החיים שבחרתי לעצמי, מבלי שאעשה מעשה, אני אמשיך לחיות אותם עד שיהיה מאוחר מידי לשנות אותם”.

זוהי תובנה שיצרה מהפך בתהליך הטיפול- ההבנה שהחיים שלנו משקפים את המחשבות שלנו מאפשרת להתחיל ולערוך שינוי.

אנשים רבים אינם מודעים לעובדה שהם מרגישים (רע) כפי שהם חושבים (מחשבות רעות). משמעות הדבר היא שאנחנו מספרים לעצמנו מה קורה בחיינו בהתאם למחשבות האוטומטיות שלנו, בהתאם לאמונות שלנו ובהתאם למה שאנחנו חושבים על עצמנו.

בתהליך טיפולי, מתפתחת מודעות לאופן החשיבה שלנו, זיהוי טעויות החשיבה , תיקון סגנון החשיבה והפנמה והטמעה של הסגנון החדש.

לאחר כמה חודשים של טיפול, ניתן היה לראות את השינוי הגדול בחייה של לילי. היא התחילה להאמין בכך שהרצונות שלה חשובים ושיש לה את הכח והיכולת לעצב את החיים שלה. באופן הדרגתי היא שיחררה את סגנון הזוגיות הפסיבי והחלה לתפוס מקום משמעותי יותר בחייה הזוגיים, המשפחתיים והאישיים.

בתום תהליך הטיפול, היא קיבלה החלטות מותאמות יותר לתפיסה החדשה שלה את עצמה. תפיסה על פיה היא נחשבת ובעלת ערך.

תהליך טיפולי מתאים לאנשים שהחליטו לערוך שינוי בחייהם. שינוי הדורש עבודה עצמית ושליטה ברגשות אפלים.

 

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
החיים הם מה שאנחנו מספרים לעצמנו

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »