גיל 40- משבר או הזדמנות

משבר גיל 40

אורנה וגיל איבדו את התקווה. כלפי חוץ הם נראים כזוג שיש להם הכל. בית גדול שלא מזמן גמרו לשפץ, שלושה ילדים מקסימים, קריירה מרשימה- כמעט כל דבר שאנשים מייחלים לעצמם כשהם מגיעים לגיל 40. הם התחתנו צעירים. ליוו אחד את השני בתחנות המשמעותיות של החיים שלהם: צבא, לימודים, עבודה. הם מכירים אחד את השני כל כך טוב אך עדיין מרגישים מאוד רחוקים אחד מהשני. כבר כמה שנים הם חשים כך. הם כמעט ולא מדברים על שום נושא שהוא לא הבית, הילדים או המצב בחשבון בנק. אורנה התנתה את המשך הזוגיות בהליכה ליעוץ זוגי, לאחר שחשדה שגיל בוגד בה. גיל הכחיש את הבגידה אבל גם הוא הרגיש מרוקן בקשר עם אשתו. 

בפגישה הראשונה פגשתי שני אנשים זרים עם משימות משותפות. הם נראו כאנשים שלא מכירים אחד את עולמו הרגשי של שני. המתח ביניהם הורגש איך שהם נכנסו לחדר. שפת הגוף שלהם שידרה ריחוק וכעס. למרות שהיו מנומסים באופן בו הציגו את הבעייה, היה ניתן לחוש בעקיצות ובארסיות ההדדית. הם לא הסתכלו אחד על השני והיו עסוקים בעיקר בלתאר את המגרעות אחד של השני.  

פגשתי כל אחד מהם בנפרד, כדי לשמוע על החלומות, על המאוויים. במקום זה שמעתי על פחדים , הסתרה, בדידות. כל אחד מהם מנה את הסיבות לחייהם המשותפים כקשורות בילדים ובפחד לרדת ברמה הכלכלית. ניכר כי למרות שבעבר שררו ביחסיהם כבוד וחברות, כבר מזמן זה לא כך.

המצב בין גיל ואורנה הוא מצב נפוץ בין זוגות שנשואים שנים רבות. זוגות רבים לאחר שנים של נישואין וחיים משותפים, מאבדים בדרך את נקודות החיבור ביניהם. לאחר שנים של חיים משותפים, קיימת ירידה ברמת ההיכרות העמוקה בין שני אנשים ולאט לאט, לאחר שהקשר מקבל פנים של “מובן מאליו”, מפסיקים להתאמץ בלתקשר ולהכניס את בן הזוג אל תוך העולם האישי.

אז איפה התקווה?

  • כל יום הוא הזדמנות מחודשת לייצר קשר ממקום אחר. אם אני בוחר להמשיך את המוכר והידוע ולא להתאמץ בלהכניס את בן הזוג שלי לעולמי ולגלות עניין וסקרנות במה עובר עליו, אני נשאר ב”איזור הנוחות”. זהו האיזור שבו אני עושה את מה שאני רגיל לעשות, ומה שבדרך כלל קל לי לעשות.
  • ליצור שינוי במערכת היחסים הזוגית משמעותו למקד את האנרגיה בבנייה של זוגיות חדשה, מותאמת למצב הנוכחי הלוקחת בחשבון את השינויים שכל אחד עבר במהלך השנים. שאלו אחד  את השני מהם הצרכים העכשוויים.
  • חשבו על גיוון בצורת הבילוי שלכם והדברים שאתם רגילים לעשות באותה דרך כבר שנים. הפתיעו אחד את השני במחוות של רצון לב.
  • מאחר וזוגות רבים מתקשים לעשות זאת באופן עצמאי ובדרך כלל עסוקים בהתחשבנות אחד עם השני. ייעוץ זוגי הוא מקום בו ניתן ללמוד איך לבסס את הקשר ממקום אחר.
דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
משבר גיל 40

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »