אתה הוא החבר הכי טוב של עצמך

אתה הוא החבר של עצמך

ספיקות ושאלות עולים בתקופות חיים בהן אנו חשים שמשהו לא עובד טוב,  מצב של אי נוחות וחוסר סיפוק .

זהו מצב של התנגשות בין הציפיות והחלומות שלנו לבין מה שקורה למעשה בחיינו. הפער בין הרצוי לבין המצוי הופך למציק ומעלה שאלות טורדניות שקשה להתחמק מהן. 

התבוננו סביבכם וראו כמה מאיתנו חיים בלחץ ומתח, עייפים ומתוסכלים משום שהיום יום שלהם גדוש במטלות מעיקות ובקושי.

אחת הסיבות לכך היא שאנו חיים חיים תחרותיים והישגיים. 

זהו עידן בו אנו כל הזמן מנסים למתוח את הגבול, יותר רחוק ויותר רחוק. אנו רוצים להספיק הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים, רוצים הרבה יותר חפצים ממה שבאמת אנחנו צריכים , הרבה יותר חברים ברשת החברתית מכפי שנוכל לקיים איתם קשר משמעותי ומתישים את עצמנו במרדף אחרי עוד ועוד ועוד. זוהי תרבות שמעודדת צבירה – המון דברים מיותרים שאחר כך  מתברר שהם רק מכבידים על החיים שלנו.

אלו הם חיים במרדף אחרי משהו שעם השגתו מרגישים סיפוק רגעי אך לאחריו עולה מחדש ריקנות שמביאה למרדף אחר משהו גדול יותר שגם לאחר השגתו מרגישים את אותה ריקנות – זהו מעגל קסמים שמבלי שנדאג להזין אותו בדברים אחרים, נמצא את עצמנו מנהלים חיים שלימים בסחרחרת. מרדף ומרוץ אלו  גורמים לתשישות ותחושת חוסר ערך. אנשים מנסים למלא את הריקנות דרך דברים חיצוניים שלעולם לא יכולים לספק את התחושה המיוחלת- תחושה של ערך  תחושה של מלאות.

שאלו את עצמכם: בסקאלה של 1-10, כמה אני שבע רצון בתחומי חיי השונים? התבוננו על הציון שקיבל הקשר הזוגי שלכם, יחסיכם עם ילדיכם, הישגיכם בעבודה, התפתחותכם האישית, מצבכם הכלכלי, התפתחותכם האישית (וניתן להוסיף באופן עוד תחומים באופן עצמאי). בחרו תחום אחד בו רמת שביעות הרצון שלכם קיבלה את הציון הנמוך ביותר ושאלו את השאלה: מה עליי לעשות בכדי להעלות את שביעות רצוני בציון אחד. אם הזוגיות שלי קיבלה את הציון 2, מהי הפעולה שעליי לעשות בכדי להעלות ל-3. זה לא קשה. אתם תתפלאו אפילו כמה זה קל. שינוי בחיים מתחיל משינוי מחשבתי שמתורגם לפעולה. את התובנה אליה הגעתם, תרגמו לפעולה שמהיום הופכת להיות שגרה בחיים שלכם. זה יכול להיות פרגון לבן הזוג, שאלה כנה ביחס ליום עבודתו, יציאת משותפת לבילוי מהנה ועוד.

כשאנו מתחילים לנוע מהמקום התקוע, אל כוון אחר, הקסם מתחיל, אנו מקבלים הרבה יותר דברים שמשמחים אותנו וגורמים לנו סיפוק.

 

ניתן לפנות בשאלות אישיות כדוגמת  זוגיות, משפחה קריירה ומערכות יחסים, או כתגובה לכתבה ישירות לפניות ותגובות לכתבה, ניתן לפנות אל דליה: 0544854394

[email protected]

 

 

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
אתה הוא החבר של עצמך

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »