אם לא עכשיו אימתי?

אם לא עכשיו אימתי?

זה הזמן לעשות שינוי.

במהלך החיים אנו יודעים עליות ומורדות. יש תקופות שלימות בהן הכל נראה טוב. הולך לנו מצויין בעבודה, אנו מבלים בסביבת אנשים אהובים, בבית מערכות היחסים טובות וכן אנו יכולים להגיד שאנו מאושרים. אלו תקופות בהן אנו חשים בנוח עם עצמנו. אנו מרגישים שאנו על המסלול הנכון  ומקווים שמצב זה יימשך לעד.

לעומתן, תקופות אחרות בהן אנו מרגישים שאנו מאבדים שליטה על החיים שלנו. הכל יוצא מן המסלול. בעבודה אנו חשים שמחפשים אותנו ושאנו לא מצליחים כמו שהיינו יכולים, אנשים מתרחקים מאיתנו והשהות בבית קשה ומכבידה. אלו תקופות בהן אנו מחפשים סיבה שתסביר מדוע כל כך רע לנו. מה עשינו? מה אחרים יכולים לעשות בשבילנו כדי שיהיה לנו יותר טוב? 

מה קורה לנו בעצם? אנחנו – זה אנחנו, האנשים שמקיפים אותנו הם אותם אנשים, אבל הדבק, הדבר הזה שמחבר אותנו מרגיש אחר ממה שאנחנו מכירים ואולי גם מעדיפים.

במצבי משבר, אנו עסוקים בלהתבונן החוצה. אנו מחפשים אשמים בחוץ. אנחנו יכולים למנות את כל הסיבות בעולם, מדוע הבוס שלנו מחפש אותנו ואיך הפרצוף האמיתי של מי שחשבנו שהוא חבר שלנו, מתגלה ומדוע בן/בת הזוג שלי כל כך נהנה להציק לנו. העיסוק שלנו בלמצוא אשמים, גורם לנו לעיוותי ראייה המשבשים את היכולת המקדמת שלנו להבין מה באמת קורה.

חשוב לזכור שאנו מסתכלים על תקופת המשבר מתוך הייאוש ומתוך המצוקה. בתוך המצב של אי הודאות, חשוב שננתח את המצב ונבין את מה שקורה לנו כמה שיותר נקי. ללא שיפוטיות וללא ביקורתיות. כאשר אנו מוצאים את המקום הזה, המאפשר לנו להסתכל על החיים שלנו בצורה מקדמת, כך נוכל לצלוח טוב יותר את המשבר.

זו הזדמנות להסתכל ולהבין את מערכות היחסים שאנו מקיימים עם אנשים משמעותיים בסביבה שלי. כמה באמת אני מאפשר להם להיות הם ולקבל אותם.

לדוגמא, כאשר אני עסוק, בלשנות אחרים ולהתאים אותם למה שאני הייתי רוצה, זה מקור לצרות לא קטנות. אם אני מתעקש שבת הזוג שלי תתאים את עצמה לרצונות שלי, מבלי שאני מוכן לנהל מו”מ על הרצונות והצרכים שלה, אני מייצר “פצצה מתקתקת”. הניסיון של בת הזוג לרצות אותי ולהתאים את עצמה לצרכים שלי, יעלה בשלב מסויים בחיים המשותפים. אולם ככל שאנו נותנים לזה יותר זמן, כאשר זה מתפוצץ זה מקבל מימדים גדולים מאוד.

האמיצים בינינו, אלנו שמנסים להבין איך האירועים החיצוניים קשורים לתהליכים פנימיים שהם עוברים, מנסים לפתח תובנות מקדמות, כאלו שיעזרו להם להתפתח מתוך המשבר.

כאשר אני מבין שמה שקשור בחיים שלי, קשור לתהליכים פנימיים שאני עובר, ואני מגייס את האומץ הדרוש להבין שהמקור לעבודה פנימית זה אני, יש לי סיכוי לערוך שינוי בחיי.

זוגות ובודדים המגיעים לייעוץ זוגי או אישי הם כאלו שבוחרים לעשות את הדברים בצורה אחרת. ללמוד דרכים ולרכוש כלים להחזיר כמה שניתן את השליטה על החיים שלהם ולחיות חיים ממקום של בחירה.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »