שיערך הארוך נערה, שיערך הקצר…

שיערך הארוך נערה

שיערך הארוך נערה, שיערך הקצר – זה לא מה שהיה פעם.

אדמית ומור, הם זוג יפה. הרבה חברים מסביבם חושבים שהם הזוג המושלם. הם ביחד כבר מגיל 16. הם ממש גדלו יחד, וגידלו זה את זה. למעט פרידה אחת במהלך הצבא, הם ביחד. עד היום קשה לאדמית לדבר על הפרידה ההיא. מור פגש בחורה חדשה בחטיבה בה הוא שירת, כזו שנחשבה למשהו מיוחד. הוא כל כך הסתחרר מתשומת הלב שהרעיפה עליו, שכמעט ללא קושי הוא נפרד מאדמית, ובמשך כמה חודשים קיים קשר עם ההיא.

צריבת העלבון אצל אדמית, קיימת עד היום. גם היום היא לא מבינה איך הוא נפרד ממנה בכזו קלות. בכזו קרירות.

הם נישאו לפני 14 שנה, הורים לשלושה בנים, גרים בישוב קהילתי. הוא בעל משרה ציבורית והיא אומנית. 

לפני חצי שנה משהו השתנה. אדמית החלה לעבוד עם אומן אחר על פרוייקט שעשוי להיות עבורה פריצת דרך מקצועית. לאט לאט, החלו השניים להתקרב ואדמית מצאה עצמה חושבת עליו ללא הרף ומחפשת את קרבתו. מור כלל לא שם לב לשינוי שעוברת אשתו.

בנם הבכור, באופן מקרי שמע שיחת טלפון של אמו עם האדם החדש. הוא הזדעזע משיחה זו ופנה מייד לאביו. מור היה בשוק. איך???? הרי החיים שלהם כל כך טובים! מה חסר לה?

מור ואדמית הגיעו לטיפול. היה ברור שהקשר הממושך שלהם מהווה מצד אחד גורם חזק בקשר, אך מצד שני תוקע אותם בקשר שכבר לא מספק את הצרכים שלהם כאנשים בני 40.

תחילה בלט קושי גדול של שניהם לוותר על הפסאדה (תמונה חיצונית) של זוג מושלם. הבגידה של אדמית במור טושטשה כלא הייתה. אך אט אט, החלו להעז לבחון את הסדקים בזוגיות שלהם.

היכולת להסתכל על המשבר ולהבין על איזה צורך הוא ענה, היווה נקודת תפנית בטיפול.

נכון בגידה זה כואב. זה פוגע באמון ומערער את הבסיס לזוגיות. זוגות רבים לא מצליחים להתגבר על בגידות. אחרים, כאלו שרוצים לשמור על הזוגיות, מנסים להבין את הבגידה. להבין מה היה חסר בקשר.

במשך כמה חודשים, הטיפול התמקד בפרידה מתפיסת הזוגיות כ”מושלמת”, זוגיות של נערה ונער שגידלו אחד את השני והיו שם אחד עבור השני בתחנות חיים משמעותיות.

היכולת להיפרד מתפיסות לא רלבנטיות בזוגיות, עשוייה לייצר זוגיות ממקום אחר. זוגיות של שני אנשים בוגרים, בעלי צרכים שונים מאלו של נערים.

אספר, כי לאחר טיפול של מספר חודשים, הצליחו אדמית ומור לבנות זוגיות כזו. השבר עשה את שלו במובן הטוב.

כאשר הקשר הזוגי טוב מספיק, ניתן לעבוד כמעט על כל דבר. הגורם המרכזי להצלחת טיפול היא מוטיבציה להצלחה. כאשר יש מוטיבציה, מצליחים בני הזוג לשים בצד את הפגיעה האישית לטובת שיפור הקשר.

אז אם גם אתם חווים קשיים בזוגיות, ואתם בעלי רצון ומוטיבציה ליצור זוגיות טובה יותר, אני מזמינה אתכם לעשות את הצעד הראשון ולקבוע פגישה.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
שיערך הארוך נערה

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »