מה יהיה בסופינו?

מה יהיה בסופנו

ערן וצילה, כמעט בני 40, הורים לשני ילדים, גדלו בקיבוץ ומרגישים שהצליחו לבנות את הבית ואת המשפחה שעליה הם חלמו.

ערן, למרות שהתקשה בלימודיו כנער ואחר כך גם באוניברסיטה, הצליח לפתח קריירה בתחום ההייטק, כנגד כל הסיכויים. הוא התגלה כבעל כישורי ניהול מצויינים ויצירתיות, אשר עזרו לו מאוד להתקדם בחברת הסטארט-אפ בה הוא עובד.

צילה לעומתו, חשה תסכול גדול במקום העבודה. היא חשה שבשל עבודתו התובענית של ערן, כל עול הילדים והבית נופל עליה ושהיא צריכה להקריב את הצרכים המקצועיים שלה לטובת צרכיו של ערן.

ערן וצילה, גדלו באותו קיבוץ. הם מכירים מילדות, אך הפכו לבני זוג רק לאחר האוניברסיטה.  הם נפגשו במקרה בתל אביב, החליפו טלפונים ולאט לאט התחילו לצאת יחד ולבלות יותר אחד עם השנייה. החיבור הזוגי ביניהם נוצר מתוך עניין משותף, חברות ורצון לבנות משפחה.

הפנייה לטיפול זוגי נעשתה על רקע מתחים קשים ביניהם שמובילים לכעס, לברוגז ולניתוק ביניהם שיכול להימשך גם כמה שבועות.

ערן, עובד שעות רבות. הוא עייף רוב הזמן. חסר אנרגיה וסבלנות. רוצה שיעזבו אותו בשקט. עבודתו התובענית, אינה מאפשרת לו אפילו לישון בשקט. הוא דרוך כל העת, לקבל פנייה לטיפול בתקלה.

צילה, למרות כישוריה ונתוניה הגבוהים, עובדת בעבודה פשוטה. היא משועממת ומרגישה “קורבן” של האילוצים המקצועיים של ערן. הכעס שלה על  כך ש”מקריבה”  את עצמה, הוא כל כך עוצמתי, שהוא מתפוצץ מכל שטות.

בפגישות עם ערן וצילה, היו הרבה שתיקות רועמות. פחד להגיד את המילים. קושי למצוא את החיבור. 

טיפול זוגי, הוא תהליך שעוזר להפשיר את הקרח. הפנייה לאיש מקצוע מאפשרת פעמים רבות, לומר, את מה שאי אפשר להגיד אחד לשני. זהו תהליך עדין, שמטרתו ליצור חיבורים מחדש.

השלב הראשון בטיפול הזוגי, הוא להבין כמה מאמץ מוכנים להשקיע כדי שזה יצליח. מבלי שמבינים שמחיר הפרידה הוא גבוה יותר ממחיר השינוי, קשה מאוד לעשות שינוי.

זוגות, אשר ממשיכים ליהנות מהמצב הקיים, יתקשו מאוד לגייס את הכוחות להשתנות.

שלב שני, הוא זיהוי הצרכים האישיים של כל אחד מבני הזוג. קשה מאוד לקיים זוגיות טובה, כאשר לאחד מבני הזוג לא טוב או שצרכיו לא מקבלים סיפוק. טיפול זוגי, מאפשר להבין מהם הצרכים האישיים וכיצד נותנים להם מקום בתוך המערכת המשפחתית והזוגית.

אם גם אתם חשים שהזוגיות שלהם הגיע למבוי סתום. אל תתייאשו. אל תתנו ליאוש ולתסכול לנהל לכם את החיים. תזכרו שהזוגיות בראשיתה, הייתה מלאת הבטחה וציפייה.

אתם מוזמנים ליצור קשר, בכדי להתחיל בשינוי.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >
מה יהיה בסופנו

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »