איפה שאני מניח את הכובע שלי – שם ביתי

בית. סוף סוף אחרי היום המטורף שעבר עליי אני צריך רק כמה דקות של שקט. אני נכנס. היחידי ששמח לראות אותי זה לאקי הכלב הזקן שלנו, הוא מכשכש בזנב. אני מחפש את עיניה אבל מקבל קור. הנה הגעתי HOME SWEAT HOME. 

אמיר, איילת נשואים 8 שנים, הורים לילדים בני 4 חודשים ושנתיים. ילדיהם נולדו לאחר טיפולי פוריות ממושכים. אמיר עובד כמנהל מצליח בעבודה, אהוב, מקודם, מתוגמל. כילד, אף אחד לא האמין שהוא יצליח. הוא היה ברדקיסט, לא טוב בלימודים. עד היום כשהוא מסתכל על עצמו מהצד הוא לא מאמין שהגיע להישגים האלו בעבודה.

מחוגי השעון מזדחלים אל כיוון השעה 18:00. אני מרגישה שעוד רגע אני משתגעת. מאז שהבן השני שלנו נולד המצב בינינו קטסטרופלי. סדר. סדר. אני  חייבת סדר בחיים שלי. איך החלום הגדול שלנו שהטיפולים יצליחו ויהיו לנו לפחות שני ילדים, הפך לסיוט? מה הפלא שהוא מעדיף להיות בעבודה.  אלוהים איך אני נראית. 

איילת, גדלה במשפחה שבה הכל הלך בקלות. רק אחרי שהשתחררה מהצבא התחילה להבין שלא תמיד יש את אבא ואמא שיסדרו לה דברים. ללימודים התקבלה בקושי. למצוא עבודה לקח המון זמן. אבל החלק הקשה ביותר היה טיפולי הפוריות הקשים. היום, היא מרגישה לבד. היא מחכה לאמיר בקוצר רוח. אבל כשהוא מגיע היא לא מצליחה לתקשר איתו. יש חומה גבוהה ביניהם שהיא לא מצליחה לעבור.

מה עושים?

זוגות רבים חווים משבר בזוגיות במעבר מזוג להורים . זוגות שמצליחים לעבור את השינוי הזה בצורה חלקה יותר הם לרוב אלו שמתקשרים טוב יותר ומודעים יותר לצרכים השונים ביניהם. 

אימהות לרוב חוות לאחר הלידה, עייפות, תשישות ושחיקה מהטיפול האינטנסיבי בתינוק. אבות לרוב מרגישים עומס משום שעליהם להמשיך ולתפקד בעבודה ואחר כך כשהם מגיעים הבייתה להשתתף במרתון של סוף היום. 

הדבר היעיל ביותר להתמודדות עם השינוי הוא שינוי גישה. במידה רבה, העומס הנחווה על ידי בני הזוג קשור במטלות רבות ורצון להיות “מצויינים” בהכל: טיפול בתינוק, תחזוקה של הבית, לרדת מהר במשקל, וכו’ וכו’. 

כאשר אנו ממקדים את הכוחות שלנו במספר משימות התואמות את מידת הכוחות שלנו, אז נחווה פחות חוסר שליטה.

אם כן:

*למדו להיות סלחניים כלפי עצמכם- אי אפשר להספיק הכל. החליטו מה דחוף, מה חשוב ומה לא. הבלאגן בבית גוזל הכי הרבה אנרגיה. הורידו עומס מכמות הבגדים והצעצועים אל תשתמשו בכולם. ילדים שחשופים לגירויים רבים מידי, מתקשים לבחור ובדרך כלל מתקשים להתמקד.

*העבירו כמה שיותר משימות של סוף היום כמו מקלחות לשעות פחות עמוסות ביום. 

*תכננו סדר יום שבועי ויומי כך שתרגישו כי אתם שולטים בסדר היום שלכם.

*מקדו והשקיעו את הזמן שלכם ביחד בשיחות עידוד ותמיכה ובפעולות שימלאו אתכם באנרגיה. שניכם זקוקים לזה.

*זכרו שזהו תקופה חד פעמית.

דליה גרינבאום

דליה גרינבאום

יועצת זוגית | מדריכת הורים | פסיכותרפיסטית | מטפלת בשיטת CBT | משלבת גישות טיפול גוף-נפש

עוד עליי >

מאמרים נוספים

מחיר הגירושין

זוגות רבים המגיעים לטיפול, נמצאים באחת מתקופות החיים הקשות ביותר בחייהם. רובם חשים כישלון אישי גדול וכאב בשל ההשלכות העתידיות.

קרא עוד »

מחיר הבגידה

ראובן הגיע לטיפול יחד עם אשתו, כי היא הכריחה אותו.  בפגישה המשותפת היחידה שקיימתי איתם, היה ברור שהוא נוכח-נפקד. הראש

קרא עוד »

לחפש עבודה זו עבודה

מפסיקים להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה וממקדים במציאת עבודה- ההבדל הוא למקד במה אנו מחפשים. עלינו לייצר רשימה של מה חשוב

קרא עוד »
מעוררי השראה

מעורר השראה

לעיתים רבות אני מוצאת קשר רב בין העיסוק שלי לבין שאלת האושר. לא שאני מתיימרת לדעת מהו אושר, אך פעמים

קרא עוד »