10 עובדות על טיפול cbt בחרדה

10 עובדות על טיפול cbt בחרדה
ראשונית מובילה להימנעויות רחבות יותר בעתיד.

קיים מגוון גדול של סוגי חרדה- חרדה כללית, פאניקה, חרדה מבעלי חיים, חרדת בחינות, חרדה חברתית ועוד.

טיפול cbt, מתואר בספרות המקצועית כטיפול יעיל ביותר במצבי חרדה.

להלן 10 עובדות על חרדה ועל טיפול cbt בחרדה:

  1. חרדה היא חוויה בסיסית ביותר אותה חווים בני אדם ובעלי חיים מכל המינים.
  2. חרדה היא חוויה לא נעימה, אך זו אינה חוויה מסוכנת והיא בעלת מרכיבים גופניים, נפשיים והתנהגותיים.
  3. חרדה אינה מצב אינסופי ולאחר הגעתה לשיא חלה ירידה בעוצמתה.
  4. לחרדה קיימות תופעות פיזיולוגיות שונות: התעוררות במהלך הלילה, סחרחורת, עירפול, נוקשות בשרירים, קוצר נשימה או חנק ועלייה בדופק.
  5. מטרתה המרכזית של החרדה היא הגנה עצמית ע"י בריחה או התקפה.
  6. הימנעות או בריחה מחזקים את מנגנון החרדה.
  7. חרדה מתעוררת ע"י פרשנות מוטעית אוטומטית של המצב או של הסימפטומים הגופניים.
  8. טיפול cbt מתמקד בזיהוי המחשבות מעוררות החרדה או במיקוד היתר לסימפטומים גופניים.
  9. טיפול cbt עוסק באיתגור המחשבות האוטומטיות, תיקוף והפרכתן.
  10. טיפול cbt מלמד להתמודד עם המצבים מעוררי החרדה בצורה הדרגתית (חשיפה) בכדי לייצר התרגלות למצב שהמוח שלנו מפרש כמצב מסוכן.

20 שנות ניסיון – תואר שני – מטפלת CBT מוסמכת  יחס אישי ואכפתיות

צרי קשר מהיר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן